6 Kasım 2012 Salı

PASAPARE





Pasapare bu tatliya arkadaslarim tarafindan verilen bir isim. Ne isimler yakistirdik  tatliya bir bilseniz. Butun gece az guldurmedi bizi buldugumuz isimler ve cagrisimlari. Sonunda pasapare de karar verdik. Tatlinin dili olsa cok sey anlatacak sizlere...

Aslinda niyetim Kemalpasa tatlisi yapmakti. Tatli hakkinda tek bildigim taze peynirden yapildigi. Cok fazla vaktim olmayinca internette bir iki tarife bakabildim ama nedense hicbiri peynir icermiyordu. Ben de Kemalpasa tatlisinin lezzetini yakalayabilecegimi dusundugum malzemelerle basladim tatliyi yapmaya. Sonucta ortaya cikan lezzet cok guzel ve hafifti ama tadi ne Sekerpare'ye ne de Kemalpasa tatlisina benziyordu. Ikisinin arasinda cok hafif ve lezzetli bir tatli cikti ortaya. PASAPARE..... Deneyin mutlaka.. Seveceginizden eminim.

Tatliyi lor peyniri yerine sut kesigi ile yapabilirsiniz. 1,5 kilo sutun icine yarim limon suyu ekleyin ve sutu kaynatin. Tasmamasi icin tencerenin icine cay kasigi atin ve uzun sure kaynatin. Sut kesigini temiz bir tulbente koyarak suyunu suzun. Elde ettiginiz sut kesigini 2 gun buzdolabinda tazeligini kaybetmeden kapali bir kapta saklayabilirsiniz. 

Malzemeler

300 gr taze tatli lor peyniri ( Ricotto peyniri )
2 yumurta
125 gr eritilmis  tereyagi
1/2 cup un
Ince Irmik ( aldigi kadar ) 
Kabartma tozu
Uzerini suslemek icin hindistan cevizi

Serbeti Icin

4 bardak seker
4 bardak su
2-3 damla limon suyu

  • Firininizi 400 F / 190 C ayarlayin ve onceden isitin.
  • Buyukce bir kasenin icerisine peyniri, yumurtalari, unu, kabartma tozunu ve eritilmis ilik tereyagini ekleyin ve karistirin. Irmigi yumusak bir hamur elde edene kadar eklemeye devam edin. Hamurun kivami pogaca hamurundan daha yumusak olacak. Ben 1 paket irmik kullandim.
  • Hamurdan istediginiz buyuklukte parcalar koparin. Yaglanmis firin tepsisine yuvarlak sekiller vererek dizin. Aralarinda mesafe birakin ki pisirken birbirlerine yapismasinlar. 
  • Alt ve ust kisimlari pembelesinceye kadar pisirin.
  • Bu arada serbetinizi hazirlayin. Serbetin tadini kendi damak zevkinize gore ayarlayabilirsiniz. Kaynar serbeti tatlilar firindan cikar cikmaz uzerine dokun.
  • Tepsinin uzerini ortun ve tatlialrin serbeti cekmesi icin bir sure bekleyin.
  • Servis tabagina aldiginiz tatlilari istediginiz gibi susleyin. Suslemek icin ceviz, badem, antep fistigi ya da hindistan cevizi kullanabilirsiniz.



4 yorum:

  1. Meysuncum tebrikler iste senden senelerdir bekledigimiz hareket buydu. Bu blogda cikacak herseyi ama herseyi mutlaka deneyin,Meysunun yaptigi hersey 10 numara olur.

    YanıtlaSil
  2. Adini yazmamissin ama olsa olsa bu yorum Banu'dan gelmistir dedim... Canim cok etkiledin beni inanki... Bu sozler sozlerine layik olmam lazim... Onun icinde cok calismam lazim Banus.... Ben de hic yorum almayinca herhalde kimsenin ilgisini cekmiyor diyordum yazdiklarim ama sen beni yureklendirdin......

    YanıtlaSil
  3. Bu sozleri sana ben hep soyledim ama bu benim yazim degil Meysuncum, Blog yaptignida biliyorum ama uzun sure girip bakamadim, gercektende 10 Numara oldugu gibi birde bir cok tarifini hala severek yapiyorum vede afiyetlede yiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninke konusmalarimiza dayanarak senden geldigini dusunmustum yorumun. Bence unutmussun olabilirsin Banu'cum.. Sozler sanki sana ait. 2012 de yani 2 yil once yazilmis o yorum:-)) Himmm sen degilsen kim olabilir acaba:-))

      Sil