26 Temmuz 2013 Cuma

RAMAZAN PIDESI



Ramazan pidesini cok severim. Firindan yeni cikmis, dumani uzerinde pidenin icine biraz tereyagi yanina Izmir tulumu bir de bakmissin pide bitmis. Kizkardesimle telefonda konusurken pide aldik gelirken, pide almaya gidecegiz, aaa komsu pide getirdi gibi cumleleri ramazan ayinda oldugumuz icin cok fazla duyar oldum.  Burada pide bulabilmek mumkun degil maalesef. Canimda cekince yapmaya karar verdim. Firinlarda pisen pidenin tamamen aynisi olmasada % 95 oraninda ayni lezzeti yakalamayi basardim. % 5 lik kismi firin nedeniyle kesiyorum. Tas  firinlarda pisen pidenin aynisini evdeki firinda pisirmek cok da mumkun degil.  Bir daha yaparmiyim, her firsatta yeniden yaparim. 
Kosesinden tadina baktigimiz pidenin tamamini kasar peyniri esliginde bitirdik ve aksam yemegini basit bir sekilde gecirmis olduk. Benim acemiligime geldi pidenin uzerinin seklini erken verince pistikten sonra istedigim sekli almadi. Bir dahaki sefere firina vermeden hemen once seklini verecegim ki sekil olarak da benzetebileyim. Tadini tutturdum ama sekilden sinifta biraktim kendimi. Bir daha ki sefere daha iyi olacagina eminim cunki nerede hata yaptigimi biliyorum.
Bu arada pidenin orijinal tarifi pakmayanin bir onceki postumda adresini bulacaginiz www.mutfaginyildizi.com adresinden. Guzel tarifler var goz atmanizi tavsiye ederim.
Turkiye'de yasayanlarin bu tarife su an ihtiyaci yok ama ramazan ayi bitince caniniz cektiginizde gozu kapali deneyebilirsiniz. Ozellikle de Turkiye disinda yasayanlarin hosuna gidecegini dusunuyorum.

Tariften 2 adet pide elde edeceksiniz.

Malzemeler

5.5 cup un ( 600 gr )
10 gr ( 1 paket ) instant maya
1 1/2 cup ilik su ( 300 ml)
1 cay kasigi toz seker
2 cay kasigi tuz
2 yemek kasigi zeytinyagi

uzeri icin
1 yumurta
1 yemek kasigi su
susam ya da corek otu

  • Su haric butun malzemeleri bir kabin icerisine koyun.
  • Once suyun yarisini , sonra geeri kalan kismini yavasca ekleyip yumusak bir hamur elde edene kadar yaklasik 10-15 dakika elde yogurun. 
  • Her un farkli olcude su alir. Duruma gore suyu azaltip, cogaltabilirsiniz.
  • Mikserinizin hamur yogurma aparati varsa hamuru mikseriniz yardimi ile yogurabilisiniz.
  • Hamuru temiz bir kabin icerisinde uzerini nemli mutfak havlusu ya da nemli kagit havlu ile ortup yaklasik 70 dakika oda sicakliginda mayalanmasi icin dinlendirin.
  • Mayalanan hamuru uzerine bastirarak 10 dakika daha yogurun ve iki parcaya ayirin.
  • Her iki parcayi hafif unlanmis tezgahta 5 mm kalinliginda  merdane yardimi ile acin.
  • Yarim saat kadar oda sicakliginda bekletin.
  • Bicagin kalin tarafi ile capraz ve paralel sekiller atin. 
  • Yumurtayi su ile cirpin . Hamurlarin uzerine firca yardimi ile surun.
  • Corek otu ya da susam serpin.
  • Firininizi ondecen  220 C/470 F isitin.
  • Pidelerinizi 12-15 dakika pisirin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder