26 Mayıs 2013 Pazar

CASHEW CEVIZLI BALKABAKLI SALATA


Resimdeki tabagi cok seviyorum ama sIkIldIm artik. Kanada'dan Trinidad'a tasinirken gecici sure cabuk gecer sadece 2 yillik dusuncesi ile  mutfak esyalarimindan neredeyse hicbirsey getirmedim. Kiraladigimiz ev esyali. Evde hersey var aslinda ama nedense mutfak esyalari cok desenli cicekli olduklari icin resimlerde iyi cikmiyorlar.  Her resimde de ayni tabagi gormek hos degil ama idare edin simdilik ben cozum bulana kadar.
Trinidad'a geldigimizden beri nedense fotograf  makinasini da henuz kullanmadim. Iphone ile cekiyorum resimleri. Aliskanlik haline gelmeden bu konuya da el atip eski duzene donmem gerekiyor bir an once.
Degisik bir tarif var sirada. Bu aralar cok fazla yaptim bu tarifi tadi hosuma gidiyor. Cashew cevizi olmadan da yapilabilir. Her ikisi de lezzetli.  Balkabaginin pirasi ile uyumu inanilmaz.

Malzemeler
1 cup cashew
1 tane pirasa ( beyaz kisimlari)
1 tatli kasigi toz kisnis
1 tatli kasigi hardal tohumu
1 tatli kasigi kimyon
2 dis ezilmis sarimsak
1 kg iri kusbasi dogranmis bal kabaai
3/4 cup portakal suyu
1 tatli kasigi kahverengi seker
2 yemek kasigi zeytinyagi


  • Vog tavayi orta isida iyice isitin. Cashew cevizlerini koyun, cevizlerin renkleri hafif donunceye kadar 2-3 dakika surekli karistirarak kavurun. Kavrulmus cevizleri bir tabaga alin
  • Pirasalari ince ince dilimleyin.
  • Tavanin icerisine 1 kasik zeytinyagi koyun. 
  • Pirasalari ekleyin. Surekli karistirarak 5 dakika kadar pirasalar yumusayana kadar kavurun ve bir tabaga alin.
  • Vog tavanin icerisine 1 kasik zeytinyagini ilave edin. Kisnis, hardal tohumu, kimyon ve sarimsaklari  ekleyin.
  • Hardal tohumlari patlamaya baslayana kadar yaklasik 2-3 dakika karistirin.
  • Bal kabaklarini ekleyin  ve baharatlarin kabaklara karismasini saglayarak yaklasik 5 dakika kadar surekli karistirin.
  • Portakal suyunu ve sekeri ekleyin. 
  • Tavanin uzerini kapatin. Portakal suyu azalip kabaklar yumusayincaya kadar 10-15 dakika pisirin.
  • Bir catal yardimi ile kabaklarin pisip pismedigini kontrol edebilirsiniz.
  • Ocagin altini kapatin. Cashew cevizlerini ekleyin.
  • Oda sicakligina gelince servis tabagina alin ve servis yapin.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder