12 Nisan 2013 Cuma

TAZE FASULYE SALATASI



Yaz kapida.. Bikinilerin, mayolarin ortaya cikmasina cok az kaldi. Eminim kilosu olmayan hemcinslerimiz bile yediklerine dikkat ediyor bu aralar. Gecen gun gazetede okumustum bir bayani en cok mutlu eden sey  kilo vermissin lafini duymakmis. Bende kesinlikle katiliyorum. O guzel sozlerin etkisiyle insanin gozleri bir baska parliyor ve keyifli bir gulumseme ile dudak  kulak mesafesi neredeyse sifira iniyor.

Sirada hafifleten bir tarif var. Salata olarak ya da ana yemegin yanina yardimci yemek olarak servis yapabilirsiniz. Taze fasulye yerine borulce ile de hazirlayabilirsiniz.

Malzemeler
1/2 kilo ince taze fasulye 
4 kasik zeytinyagi
6 kasik balsamik sirke
1 tatli kasigi bal
1 dis sarimsak cok ince kiyilmis
Tuz, karabiber
1 yemek kasigi susam

  • Taze fasulyeleri butun olarak temizleyip yikayin. 
  • Buyukce bir tencereye bol su ve tuz koyarak kaynatin.
  • Su kaynayinca fasulyeleri icine atarak 30 dakika haslayin. Eger fasulyeleri iyice yumusak  seviyorsaniz haslama suresini daha uzun tutun. 
  • Hasladiginiz fasulyeleri kevgire alin ve soguk sudan gecirerek sularinin suzulmesini icin bekleyin.
  • Kucuk bir kavanoza zeytinyagi, sirke, sarimsak ve bali koyun. Damak zevkinize gore tuz ve taze cekilmis kara biber ekleyin.Kavanozun kapagini kapatip guzelce calkalayin.
  • Karistirma kasesinin icine sulari iyice suzulmus fasulyeleri ekleyin. Gerekirse kagit havlu ile fazla sulari alin.
  • Sosu fasulyelere dokun ve karistirin.
  • Arada karistirarak  salatanizi 1 saat kadar dinlendirin.
  • Servis tabagina alin.
  • Yagsiz tavada susamlari 1-2 dakika surekli karistirararak hafifce kavurun ve salatinizin uzerine serpip servis yapin.
  • Isterseniz servisten once dinlendirme asamasinda salatanizi buzdolabinda bekletebilirsiniz.




2 yorum:

  1. Meysuncum 2 yil once almistim bu tarifi senden vede sik sik coscoda French Green Beans buldukca yapiyoruz, ben ertesi gune kalmis sey sevmem ama bir tek bu salatayi ertesi gunu severek yiyorum. Herkesede sidetle tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banu'cum senin gibi maharetli, guzel yemekler yapan birinden bu ovguleri almak cok hosuma gitti dogrusu. Ozledim seni...

      Sil