22 Nisan 2013 Pazartesi

UZUMLU CAM FISTIKLI ISPANAK


 Farkli zamanlarda yapmis oldugum degisik cup cake tarifleri vardi sirada. Trinidad'a tasinirken isten ayrildim ve is yerine ait olan laptop'u iade ettim. Hard disk'teki resimlerin kopyalarini aldigimi saniyordum ama dun butun gun resimleri aradim bulamadim. Maalesef guzelim resimler yok oldu. Cok uzuldum, cunki 7-8 cesit cup cake tarifinin resimleri vardi. Diger resimleri hatirlamak bile istemiyorum. En uzucu kismi ise o tarifleri yeniden yapip resimlemek epey zaman alacak. 

Her turlu sebzeyi cok seviyorum. Geleneksel tarifleri de hosuma gidiyor ama degisik tarzdaki sunumlari beni daha cok heyecanlandiriyor. Bu tarifin yapimi cok basit, oyalamiyor. Tabikii ispanagin yikanma faslini es geciyorum. Tarifte paket icinde onceden yikanmis bebek ispanak kullandim. Ispanaklari yeniden yikiyorum ama digeri kadar vakit harcamiyorum. Siz bebek ispanak yerine korpe kucuk yaprakli ispanak da kullanabilirsiniz. Tarife baslamadan once ispanaklari guzelce yikayin ve sularinin suzulmesi icin bekleyin ya da salata kurutucusu kullanin. 

Malzemeler

1/3 cup kuru uzum
1/3 cup cam fistigi
3 yemek kasigi zeytin yagi
2 iri dis sarimsak 
500 gr bebek ispanak
Tuz, karabiber

  • Orta dereceli ateste tavaya 1 yemek kasigi yag ekleyin ve isinmasi icin bekleyin.
  • Uzumleri ve sam fistiklarini ilave edin.
  • Surekli karistirarak 1 dakika kadar kavurun ve baska bir kabin icerisine alin
  • 3 yemek kasigi yag ilave ettiginiz tavaniza kucuk parcalara ayirdiginiz sarimsagi ekleyin ve surekli karistirarak 1/2 dakika soteleyin. 
  • Ispanaklari ekleyin, cok fazla oldurmeden yumusayincaya kadar karistirarak pisirin.
  • Damak zevkinize gore tuz ve karabiber ilave edin.
  • Uzumleri ve cam fistiklarini ilave edin ve karistirin.
  • Servis tabaginiza alip sicak ya da ilik olarak servis yapin.
Alternatif olarak uzerine sotelediginiz ekmek parcalari ilave edebilirsiniz. Bayatlamis ekmeginizin kenarlarini cikarin. Tavla zari iriliginde kesin. Bir tavaya 1-2 yemek kasigi zeytinyagi ilave edin. Iyice kucuk kestiginiz 1 dis sarimsagi ve ekmekleri ve tuz ve karabiber ilave edin. Orta dereceli ateste ekmekler kizarana dek yaklasik 5-7 soteleyin. Servis tabagina aldiginiz ispanaklarin uzerine ilave edin.

Sam fistiklarini 2 degisik metodla kavurabilirsiniz. Ocagin uzerine yagsiz bir tavaya fistiklari ekleyin ve orta ateste surekli karistirarak hafif kahverengi olana dek kavurun. 
Ya da firininizi 140 C / 300 F isitin. Firina dayanikli kabiniza sam fistiklarinizi koyun ve acik kahverengi olana dek firinlayin.
Firinda daha iyi sonuc alabilirsiniz. Her iki sekil de de gozleriniz surekli fistiklarin uzerinde olsun. Cunki fistiklar cok cabuk renk degistirir . Yanmis fistiklara sahip olmak istemiyorsaniz kavurma sirasinda baska isle ilgilenmeyin.

Tarifteki yag miktarini damak zevkinize gore azaltip, cogaltabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder