7 Nisan 2013 Pazar

KAKAOLU ISLAK KEK



Nihayet Trinidad'a yerlestik. Duzenimi ancak oturtabiliyorum.  Toronto'da hala kar yagarken biz sicak havanin keyfini cikariyoruz. Henuz tatilde gibi hissediyorum kendimi.. Ise donmeyecek olmak beni rahatsiz etmiyor. Zaten hicbir zaman calismadan yapamam diyen biri olmadim ama calismayi hep sevdim.. Kendime ve hobilerime zaman ayirmak cok keyifli.  

Izmir'den Toronto'ya ilk gittigimde sebze konusunda hayal kirikligina ugramistim. Trinidad'daki sebzeleri gorunce Toronto cok zengin geldi gozume:-))  Maalesef sebze acisindan biraz zayif. Sebze cesidi cok fazla degil ama lezzetleri yerinde. 

Bugun ilk kez Trinidad'a ozgu bir yemek yaptim. Adi Callaloo. Ispanaga benzer bir ot, bamya, tatli yaptigimiz kabak, sogan, taze sogan ve Hindistan cevizi suyu ile pisirilen koyu corba tarzi  bir yemek. Corba diyorum ama genelde tavuk ve pilavla birlikte garnitur olarak hemen hemen her evde geleneksel  pazar oglen yemeklerin de yenilen koyu kivamli bir garnitur. Bu kadar anlattin tarifi nerede diye soracak olursaniz tarifini vermeyecegim cunki  gecer not almadi benden. 

Siradaki tarifin aslinda cesitli isimlerde yapilanlari var. Aglayan kek, piyano kek gibi. Neden guzelim keki aglatirlar bilmiyorum. Yapimi kolay, sunumu guzel tadi lezzetli. Tatli krizleri icin bire bir ...  Cay davetleriniz de veya guzel bir yemegin ardindan tatli olarak servis yapabilirsiniz.

Malzemeler

Kek
2 yumurta
1/2 su bardagi toz seker
1/2 su bardagi sut
1/2 su bardagi zeytinyagi
1 su bardagi un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tos
2 yemek kasigi kakao
1.5 su bardagi sut ( ayrica kek pistikten sonra gerekiyor)

Vanilyali Muhallebi
1,5 cay bardagi un
1.5 cay bardagi toz seker
3 su bardagi sut
1 paket krema
1 yemek kasigi ( 15 gr ) Jelatin

Uzeri icin
200 gr bitter cukulata
200 gr sut & krema karisimi


  • Genis bir kapta yumurtalari ve toz sekeri, seker eriyip karisim kabarana kadar cirpin
  • Zeytinyagi ve sutu ekleyin
  • Un, kabartma tozu, kakao ve vanilyayi ilave edip cirpmaya devam edin
  • Karisimi genis dikdortgen bir pisirme kabina aktarin
  • Onceden isitilmis 400 F / 180 C derecede yaklasik 30 dakika ya da batirdiginiz bicak ya da kurdan temiz cikana kadar pisirin
  • Firindan cikiranca uzerine 1.5 su bardak soguk sutun tamamini gezdirin.
  • Muhallebi icin un, sut, sekeri ekleyip surekli karistirarak pisirin.
  • Soguyan muhallebiye kremayi ekleyip mikserla cirpin
  • 4 kasik sicak suda erittiginiz jelatin'i ekleyin
  • Kekin uzerini nuhallebi ile kaplayin
  • Ganas icin sut  ve krema karisimini isitin
  • Parcalara boldugunuz cukulati ekleyip eritin
  • Surekli karistirirak cukulatinin sutlu karisima iyice karismasini saglayin
  • Iyice iliklasan ganas'i muhallebinin uzerine dokun.
  • Uzerini, ceviz, hindistan cevizi, antep fistigi ile susleyebilirsiniz
Isterseniz krema yerine muhallebiye labne peyniri ekleyebilirsiniz. Ganas yerine de bol kakao serpip uzerini cukulata drajeleri ile susleyebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder