29 Aralık 2012 Cumartesi

KESTANELI PASTA



Bugun sevgili esimin dogum gunu. icinde kestane olan herseyi cok sevdigi icin kestaneli pasta yapmaya karar verdim. Tadi nasil oldu henuz bilmiyorum..Simdilik sadece pastanin resmini koyuyorum. 
Keki vanilyali, arasinda ve uzerinde kestaneli mousse var. Kenarlarini cok ince bir kat krem santy ile kapladim. Uzerine Cukulatali sos koydum. Kestane'leri dilimledim ve cukulata sosuna buladim , cukulatalar donunca pastanin kenarlarini susledim. Goruntusu fena olmadi sanki. Tadi hakkinda yorum yapmam icin henuz erken. Bu gece yemek sonrasi denediktan sonra hosumuza giderse tarifini en kisa zamanda ekleyecegim.

IYI KI DOGMUSSUN NIYAZI... Iyi ki dogmussun ve yollarimiz  kesismis...


Pastanin tadi gecer not alinca tarifini de yaziya eklemek istedim. Kalorisi yuksek bir pasta kabul ama hangi pastanin kalorisi dusuk ki..  




Malzemeler

Vanilyali kek

4 yumurta
8 kasik seker
60 gr etirilmis tereyagi
1 paket ya da 1 tatli kasigi vanilya
1 paket kabartma tozu
1 cup un

Kestaneli Mousse

500 gr krema
500 gr kestane puresi
25 gr toz jelatin
1/3 cup ilik su 

Pastanin Yan Yuzeyleri icin

1 paket krem santy
1/2 cup sut -125 gr

Cukulata Glaze

170 gr bitter cukulata
4/3 cup krema

  • Firininizi 190 C / 400 derecede isitin.
  • Yumurta beyazlarini ve sarilarini ayri kaba kirin. 
  • Sarilarinin uzerine 4 kasik seker koyup mikser yardimi ile seker eriyip sarialrin rengi acilincaya ve karisim koyulasincaya kadar yaklasik 5 dakika cirpin.
  • Yumurta beyazlarinin uzerine 4 kasik sekeri ilave edin karisim iyice beyazlasip kabarana dek  yuksek devirde cirpin. Cirpma kabinizi ters cevirdiginizde karisimin dokulmemesi ve hareket etmemesi gerekiyor.
  • Erimis tereyagini yumurta sarilarina ilave edip yedirin. Vanilyayi ilave edin unu ve kabartma tozunu eleyin karistirin.
  • Beyaz karisimi sarilara 3 kerede ekleyip karistirin. Karisiminiz puturlu olabilir. Onemsemeyin.
  • Kelepceli kek kalibinizi tereyagi ile yaglayin. Disini aliminyum folyo ile kaplayin ve su dolu tepsinin icinde 25 dakika pisirin.
  • Keki firindan cikirmadan once pisip pismedigini kontrol edin . Kekin ortasina ince bir bicak batirin. Bicak temiz cikiyorsa kekiniz pismistir. Renginin iyice kahverengi olmasi gerekmiyor. Beyaza yakin bir renk bile olabilir.Hatta daha da iyi olur. Onemli olan kekin icinin pismesi. Keki cok fazla pisirmek kurumasina sebep olur ve kekin tadini bozar.
  • Kekin sogumasi icin 1-2 saat kadar bekleyin. Hatta kekinizi 1 gun onceden beri yapabilirsiniz.


  • Mousse icin kremanin tamamini iyice kivam alip koyulasana kadar mikserin yuksek  ayarinda cirpin.
  • Bir cezvenin icerine jelatini ve suyu koyun. Surekli karsitirirak jelatini etirin ve kestane puresinin icerisine yedirin.
  • Kestaneleri kremanin icerisine koyun spatula yardimi ile yada mikserin dusuk ayarinda kestaneler ve kremayi birbirine yedirin.

  • Iyice soguyan kekinizin ustunu keskin bir bicak yardimi ile duzeltin ve ortadan ikiye kesin.
  • Kek kalibinizin kelepce kismini servis tabaginin uzerine yerlestirin. Kekin ust parcasini kelepcein icine yerlestirin ve keki firca yardimi ile sut ile islatin.
  • Kestaneli karisimin yarisini kekin uzerine dokun ve duzeltin.
  • Kekin alt parcasini yerlestirin ve sut ile islatin.
  • Kalan kremayi kekin uzerine dokun ve duzeltin.
  • Uzerini alimunyum folyo ile kaplayin ve keki 4-6 saat buzdolabinda dinlendirin.

  • Cukulata glaze icin kremayi kucuk bir kaba koyun ve kaynatin. Ocaktan alin icerisine cukulatalari ekleyin ve iyice kasistirin ilinmasi icin bir kenarda bekletin.
  • Krem Santyi sut ile koyu kivam alana kadar mikser ile cirpin.

  • Kekinizi buzbolabindan cikarin. Kelepce ile kekinizin arisindan ince bir bicagi gecirin ve kelepceyi cikarin.
  • Servis tabaginin acikta kalan kisimlarini aliminyum folya le kapatirsaniz tabaginiz temiz kalir.
  • Kekin kenar yuzeylerini spatula yardimi ile ince bir kat santy ile kaplayin.
  • Ilik cukulata glaze'i kekin ortasindan baslayarak uzerine dokun.
  • Servis tabaginin kenaralrindaki alimunyum folyalari cikarin ve kekinizi buzbolabina servis zamanina kadar dinlendirin.
  • Bu arada 2. gun kekin tadi daha guzel oluyor.
  • Kekin kenarlarini suslemek icin ben kestaneleri dilimledim ve eritilmis cukulataya buladim. Aliminyum folyonun uzerine tek tek olacak sekilde siraladimve buzbolabinda cukulatanin sertlemesi icin beklettim. 
  • Cukulatali kestaneleri pastanin kenarlarina gelisiguzel yerlestirdim.

Detaylara girdigim icin yazida yapimi cok zaman aliyor gibi gorunsede kolay aslinda. Kestane puresi yerine istediginiz herhangi bir meyva puresi ilede yapabilirsiniz. Ben Mango ve seftaliyi denedim . Cok guzel oldular. Hatta mangolusu 1 numaraya oturdu yerini kaptirmaya hic niyeti yok gibi gorunuyor. 
Meyveli yapinca uzerine meyvali jole koyuyorum cukulata glaze yerine.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder